تازه های صنعت ساختمان

معرفی کالا و خدمات صنعت ساختمان، همراه با اخبار مسکن و ...

تازه های صنعت ساختمان

معرفی کالا و خدمات صنعت ساختمان، همراه با اخبار مسکن و ...

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آجرهای نسوز در واقع نوعی چینی هستند که از خاک‌های نسوز تهیه می‌شود. چینی، نوعی سرامیک مرغوب است که دارای ساختاری ظریفتر و متراکمتر از سفال است. دمای پخت آجرهای نسوز، حدود ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. امروزه به منظور حفظ و ماندگاری بناهای مهم و خاص در برابر سایش و یخبندان‌های مکرر و قابلیت مصرف در تمامی شرایط اقلیمی از آجر نسوز استفاده می‌شود. آجر نسوز نوعی از مصالح ساختمانی است که در تولید آن از خاک چینی که دارای خاصیت نسوز و مقاومت در برابر دمای بالا می باشد، استفاده شده است. در ایران و سایر کشورهای جهان استفاده از انواع آجر نسوز در مقام یکی از مقاوم ترین مصالح موجود توانسته است طرفداران بیشماری را به سمت خود جلب کند.در واقع انواع آجر نما که توسط تولیدکنندگان تولید می شود، از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند. بهترین نمونه به منظور استفاده از این آجر را می توان انواع نما آجر نسوز سنگ برشمرد که در نوع خود یکی از زیباترین نماها به شمار می رود. البته این کار مستلزم این است که مطابق با استانداردهای موجود از آن بهره برداری شود. در واقع نمای ساختمان آجر و سنگ همواره یکی از تصاویر ماندگار در ذهن بینندگان این چشم انداز بدیع و زیبا خواهد بود. انواع آجرهای نما می تواند جلوه بی نظیری از فرهنگ و هنر ایرانی را با طرح و رنگ و نقش و ماندگاری خود رقم بزند.

دریافت

 

آجر نسوز نوعی از سرامیک می‌باشد که در پوشش کوره‌ها،مجمرها و شومینه ها استفاده می‌شود.آجرهای نسوز عمدتا برای مقاومت و استحکام نشان دادن در برابر دماهای بالا ساخته می‌شوند.اما گاهاً در مواردی هم برای کارایی انرژی بیشتر با هدایت گرمایی پایین تری ساخته می‌شوند.هدایت حرارتی در آجرهای نسوز به این معناست که گرما از درون آجر عبور نمی کند.در عوض آنها گرما را به داخل آتشگاه شومینه یا کوره یا هر ابزاری که آجرنسوز در آن حضور دارد بازتابانده می شود تا سوختنی گرم تر و کارا تر ایجاد شود.

معمولا آجرهای نسوزِ چگال در ابزارهایی با فشارهای گرمایی،مکانیکی و یا شیمیایی بیشینه استفاده می‌شوند.به عنوان مثال در داخل کوره‌های چوبی و یا کوره‌هایی که گرمای خود را از طریق سایش چوب،شریان خاکستر و سرباره و نیز دماهای بالا تامین می‌کند.در موارد دیگر با شرایطی که دماهای پایین‌تری نیز جهت تامین انرژی مناسب می‌باشد،مثلا در کوره‌هایی که از طریق گاز طبیعی یا جریان الکتریکی فعالیت می‌کنند،آجرهایی که "آجر متخلخل" نامیده می‌شوند،انتخاب بهتری بوده.آنها استحکام کمتری دارند اما خیلی از آجرهای نسوز سبک تر بوده و به مراتب ساده تر از آجرهای چگال شکل می‌گیرند وبرای عایق بندی بسیار مناسب تر از آجرهای چگال می‌باشند.

آجرهای نسوز با چگالی کم،مقاومت بهتری از آجرهای چگال در برابر شوک حرارتی دارند،اما اشکالی که در آنها موجود است،استحکام کم آنهاست.

خاصیت عایق بندی این آجرها،معمولا از پرلیت یا ورمیکولیت می‌آید‌.به مانند آجرهای نسوز چگال،آجرهای نسوز با چگالی کم دامنه‌ای مربوط به شرایط دمایی مختلف دارند که این دامنه غالبا از ۲۳ تا ۱۲۶۰ درجه‌ی سانتیگراد می‌باشد.

در هر حال،آجرهای نسوز نباید از بین رفته و تبدیل به سنگ ریزه بشوند و استحکام آنها بایستی در تغییرات دمایی سریع،محفوظ بماند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی